2011年6月24日金曜日

Status at JST 0700, June 24  (Local T 1000,June 23)
Position: 32deg 23' N, 175deg 57' W, 
Heading: 60deg, 6.4kt , App. Wind: 90deg, 15kt(Full Main, Full Jib, Mizzen)
Weather: B, Press. 1025hP, Temp. 28C

晴れ続きで夕食前のワインが楽しめます。
Fine weather continues. So, we can enjoy wine before dinner.

真の風は130度くらいで、上り性能がわるいケッチではなかなか目標の74度にならず、東へ稼げず北へばかり。そのうち南よりになるでしょう。
風力発電機(働かないのでフーテン風太郎と命名)が働いている様子がないので、昨日、テスターを持ってエンジンルームに入って調べたら、小さなサーキットブレーカーが断状態なのを発見。これをON(突起を押し込む)と、スムーズに回りだしました(それまでは頻繁にブレーキがかかる状態でうるさかった)。そして電流計は3-4Aを示し、半日ごとにディーゼル発電機を約40分まわしていたのが今朝は不要です。よかったよかった!元技術部長がメンバーに何人もいて恥ずかしいなあー。

Sailing toward the target course has been difficult because of poor close hold performance of ketch. Wishing more south  wind starts. Yesterday, I checked the wind generator circuit and found a tiny circuit breaker was in dropped state. After pushed-in its tiny rod, the wind gen. started to work. Now it is producing 30-40W. I feel ashamed, for I used to work as a space rocket engineer for over 30 years. Several of other King Bee members were also directors of various engineering departments.Not so practical, talk only ?

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