2011年10月6日木曜日

Oct.6

 今日(現地5日)は午前中に3箇所回り、それぞれの場所で泳ぎました。
まず南東にあるAnapala地溝。岩が深く裂けていて、その底へ続く階段を下りると薄暗いところにきれいな真水の池がありました。シュノーケリングの道具をつけて泳いで行くと水は極めて透明度が高く、深い底、鍾乳石の側壁などきれいに見えました。

つぎは島の北西の海岸にある岩の割れ目の底に海水のプールがあるところです。透明度が高く、魚も沢山いました。次にその少し南にある海水のプールで、波静かで浅いところもあり、3人でシュノーケリングしました。

 This morning ,we enjoyed snorkeling at three places. At first went to Anapala chasm. We went down the steps to the bottom of deep clevis of a rock. At the bottom was a very clear fresh water pond. It was dark there and swimming was thrilling.
 Next went to another Chasm on the north western shore. the sea pond there was also very clear and could see colorful fish.
 Lastly three of us enjoyed snorkeling together at a quiet sea pool.



0 件のコメント:

コメントを投稿