2013年10月11日金曜日

ラリー無事終了

  10月10日夕、芦屋マリーナでラリーのFarewell Party が行われました。昼間見学に行った「白鹿」のこもかぶりの鏡割りで始まり、外国人セーラーのアトラクションがいろいろ続きました。そして彼らから日本人参加者一人一人に面白いプレゼントも手渡されたり、なかなか向こうの人たちは趣向を凝らして楽しむのが上手で、感心させられました。キングビーはクイーンビーだといって縫いぐるみを頂きました。
  10月11日朝、全員集合でさよならを言い合って、それぞれ帰路に。キングビーは和歌山マリーナシティーを目指しましたが、向かい風が30kt以上、海上風警報も出ていて、速度が上がらないのであきらめて、15時に淡輪マリーナに入港しました。

   The Farewell Party was held in the evening of Oct.10. Foreign sailors played several attractions, and gave every Japanese sailor a nice present. They are very good in enjoying a party.
         King Bee left Ashiya Harbor at 9:20 after saying good by to everybody. Tonight we are staying at Tannowa Marina of Osaka.

Sake Barrel cracking ceremony to start the farewell party



Niwa-san arrived for return voyage of King Bee

At Tannowa Marina 19feet boat on which a young Japanese sailor did a circum navigation many yeas ago was being displayed

Tannowa Marina , King Bee in the far back.

0 件のコメント:

コメントを投稿