2013年9月30日月曜日

瀬戸内ラリー始まりー

 9月28日18時からオープニングセレモニー。広島県知事、中国運輸局次長、広島ヨット連盟会長他多数の広島の方々も参加していただき、ハワイアンダンス、音楽演奏のアトラクションもあって皆で楽しいひと時を過ごしました。僕は司会をおおせつかり、冷や汗をかきながら英語で頑張りました。
 翌29日は広島観光デー。外国人24人、日本人26人参加で賑やかに、宮島、原爆ドーム、資料館などを観光、夕食はそれぞれに好きなレストランで。我々は居酒屋に行きましたが、外国人セーラーには大うけでした。
 
 The opening ceremony was held in the evening of Sept.28. Not only the Rally's participants but also many Hiroshima residents including Governer of Hiroshima Prefecture, Deputy Director of Tyuugoku Distrct Transportation Bureau , participated.
   Sept.29 was the Hiroshima sightseeing day , and we visited Itsukushima Shrine of Miyajima and the Atomic Bomb Memorial places.


10 participating boats got together by 28th's afternoon



Foreign Sailors were enjoying Japanese style drinking and eating palece,Izakaya.

0 件のコメント:

コメントを投稿